.. masalah dan solusi ..

badanku lelah..menempuh perjalanan

Kaki ku seakan tak sanggup untuk melangkah lagi

mendengar itu semua..

 

Tuhan.. maafkan aku..

yang tak peka akan keadaan sekitarku..

yang tak tahu ada masalah dan pergumulan itu

yang seakan asyik dengan duniaku sendiri

padahal di luar sana banyak hal yang tidak aku ketahui..

 

Ampuni aku yang terlalu egois..

ampuni aku yang tidak memperhatikan orang2 yang aku kasihi..

ampuni aku Tuhan..

 

Terima kasih atas peringatan Mu..

sungguh hati ku hancur.. mendengar semua itu..

aku berjanji Tuhan..

memberikan segenap perhatian ku…

bagi kedua orangtua ku..

bagi kakak ku..

bagi orang-orang yang mengasihiku..

orang-orang yang membimbingku dari kecil..

orang-orang yang menuntunku ke jalan Kebenaran..

 

Amin

 

— Medio 22 Agustus 2008 —

Leave a Reply

